ひたすら訳すよ

技術関連とかなんかいろいろ

xkcd1731 : 間違い

http://imgs.xkcd.com/comics/wrong.png
xkcd: Wrongより

Really, we're all made of antimatter. A proton consists of two quarks and an antiquark.

本当だよ、僕らはみんな反物質でできてるんだって。 陽子はクォーク2つと反クォーク1つでできてるんだ。

...I don't think that's right.

…それはちょっと違うと思うな。

Sure it is. Neutrons are, too.

正しいさ。中性子だってそうだよ。

Do you mean "up" and "down" quarks? I think antiquarks are a different thing.

もしかして「アップクォーク」と「ダウンクォーク」のこと?反クォークって違うやつだと思うけど…

No, let me show you...

いや、ほらそんなことないよ

I'm...wrong?

僕が間違って…いる…?

Really, the whole idea of "particles" is inaccurate. These are abstractions arising quantum field theory, but what most people don't realize is...

いやほら、「粒子」の概念自体が正確じゃないんだよ。それって場の量子論で抽象化されたものなんだけど、ほとんどの人が気づかないのは…

Sigh

はぁ…

"Hang on, I just remembered another thing I'm right about. See..."

あ、まって、僕が正しいこともう一個思い出した。ほら…